Lägg till delade kontakter
Du kan lägga till- och dela Contact Center-kontakter på olika sätt
-
- Skriv in för- & efternamn, företag och befattning (frivilligt)
- Lägg till epost (frivilligt)
- Lägg till telefonnummer (obligatoriskt)
- Klicka på spara
-
- Välj en/flera kontakter från din personliga kontaktlista som du vill dela med andra.
- Klicka importera
-
Ladda ner exempelfilen som finns bifogad och använd den vid import, alt. strukturera er befintliga fil på samma sätt.
- Klicka på plusstecknet för att ladda upp filen
- Kontrollera att uppgifterna som har lästs in stämmer och välj sedan Importera
- Klicka Lägg till
När filen har laddats upp kommer ni se alla kontakter i listan. Om en kontakt inte läses in korrekt kommer det att visas i listan. Ni kan ta bort & redigera en kontakt i listan innan den importeras.
-
- Klistra in en lista med kontakter i inputfältet. Använd formatet: "FirstName, LastName, email@address.com, +46701234567, Company, Title" (alla fält är frivilliga). Använd en separat rad för varje kontakt
- Kontrollera att uppgifterna som har lästs in stämmer
- Klicka på importera
Ta bort kontakter
-
- Klicka på kontakter du önskar ta bort
- Klicka på redigeringsknappen
- Därefter klicka du på Ta bort
Dela Contact center-kontakter
-
- Klicka på kugghjulet i kontaktmenyn.
- Välj om du vill dela kontakterna baserat på roller, team eller direkt till användare.
- För att dela med hela företaget, toggla på "Dela med alla användare i företaget".
Kommentarer
0 kommentarer
Artikeln är stängd för kommentarer.